Aldis Zelmenis, 2019. gada 05. aprīlis
Šoreiz apzīmējums «pa lēto» nav vis nopēlums, bet gan neviltots kompliments, jo korejiešu ražotāja KIA jaunais modelis Proceed ir atraktīva personība, turklāt tā daudziem būs pieejama.
23 590 eiro, kas tiek prasīts par Proceed bāzes modeli, ir godīga samaksa. Arī dārgajā galā esošais GT TX, kas nāk komplektā ar 204 Zs jaudīgo 1,6 litru turbomotoru un 7 DCT automātisko pārnesumkārbu, nebūs «pārpiparots», proti, 28 490 eiro.
Tiem pircējiem, kuriem pilnīgi pietiek ar trauksmaino izskatu un kuriem nav pārspīlēti augstas prasības pret jaudu un zirgsspēku skaitu, būs gana ar 140 ZS jaudīgo 1,4 litru T-GDI turbomotoru vai arī 136 ZS jaudīgo 1,6 litru dīzeli. Nosauktajiem motoriem piederīgs būs GT-Line aprīkojums un no tā izrietošie labumi. Tiem, kuri tik izskatīgam auto pieprasa klāt iesaiņot arī trauksmaināku raksturu un vairāk adrenalīna, jau ir jāraugās GT aprīkojuma virzienā, jo kopā ar šo komplektāciju motortelpā vietu ieņems 204 ZS jaudīgais 1,6 T-GDI turbomotors. Tas būs patiesāks Proceed. Atklāti sakot, kopā ar manuālo transmisiju Proceed raksturs ir vēl jautrāks un žiperīgāks, taču pašmāju KIA pārstāvji uzsvaru liks uz 7DCT automātiskajām pārnesumkārbām. Labā ziņa, ka ikviens no pieminētajiem trijiem motoriem tiks piedāvāts ar 7 DCT. Dīzeļversija ir labs risinājums gan privātajiem, gan uzņēmumiem, kam gadā jārēķinās ar lieliem nobraukumiem, tomēr Proceed dabai vairāk piestāv benzīnmotori.
Arī 7-DCT jeb septiņpakāpju Dual Clutch automātiskajai pārnesumkārbai nav ko diži pārmest, tomēr tai labpatīkas strādāt ar aizturi. Izteikti ikdienišķam kompaktklases modelim tas vēl būtu piedodami, bet Proceed tomēr ir puspakāpienu augstāk stāvoša personība, tādēļ gribētos, lai sinerģija starp motoru un transmisiju būtu par visiem 100% nevis ar sīkiem, bet nepatīkamiem kavējumiem, gan sākot braukšanu, gan atkal paātrinoties, pēc bremzēšanas manevra. Lai vai kā, parastais KIA Ceed ir sprigans un brauktgribošs auto, bet Proceed braukt patīk vēl vairāk. Precīza, informatīva stūre un komfortabla piekare, kas vienlaikus saglabās sportisku piegaršu. Energoietilpīgā piekare perfekti slāpēs ceļa nelīdzenumus, vienīgais – jāpatur prātā, ka pie lielākiem ātrumiem Proceed GT virsbūves konstrukcija jeb astes gala pārkare atgādinās par fizikas likumiem. Attiecīgi piecdurvju hečbeks KIA Ceed GT ar to pašu 204 ZS turbomotoru brauks drošāk. Toties hečbeks nespēs konkurēt ar Proceed GT izskatu.
Visu rakstu lasiet 5. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.